HuisNieuwsNext-Gen batterijtechnologie om EV's te verbeteren

Next-Gen batterijtechnologie om EV's te verbeteren

Batterijopslag insluiten in de structuur van gebouwen en voertuigen biedt een aanzienlijk potentieel.Onderzoekers worden echter geconfronteerd met twee grote uitdagingen: het bereiken van een hoge energiedichtheid en het zorgen voor een sterke belastingdragende capaciteit.Wetenschappers van het Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) gaan deze uitdagingen aan.Ze hebben dunne koolstofvezel composietbatterijen ontwikkeld die in staat zijn om substantiële energie op te slaan, terwijl het weerstand is.

De onderzoekers stelden een raamwerk voor voor het ontwerpen van vaste polymeer-elektrolyten, een belangrijk materiaal voor hoge stifness, ultradunne structurele batterijen, vanuit zowel materiële als structurele perspectieven.Deze op materiaal gebaseerde structurele batterijen hebben het potentieel om te dienen als interne componenten in auto's, drones, vliegtuigen en robots, waardoor hun bedrijfstijd aanzienlijk wordt verlengd.

Batterijen werken door ionen tussen twee elektroden door een elektrolyt te bewegen.Onderzoekers wereldwijd onderzoeken de meest efficiënte en kosteneffectieve materialen voor compacte, lichtgewicht ontwerpen.Hun studies omvatten materialen zoals kalium, zout en zelfs koeienhaar.

In de KAIST -uitvinding functioneren koolstofvezels als zowel de anode als de kathode.De onderzoekers beweren dat ze de verbinding tussen de elektroden en de elektrolyt hebben verbeterd, waardoor de prestaties worden verbeterd.

Bovendien kan het integreren van batterijpakketten in de structuur van een elektrisch voertuig het gewicht verlagen, de kosten verlagen en de brandveiligheid verbeteren.Innovatieve batterijontwerpen zijn essentieel als we overstappen naar een hernieuwbaar, op elektrisch gebaseerd transport- en energiesysteem.Door energie te benutten uit bronnen zoals de zon, wind en golven in plaats van fossiele brandstoffen, kunnen we de uitstoot verminderen die bijdragen aan de opwarming van de aarde en de effecten ervan, inclusief zwaar weer en warmtegolven die onze voedselsystemen bedreigen.

Bij KAIST zou voortdurend onderzoek het gebruik van structurele batterijen in EV's kunnen verbeteren.Een weergave van het team toont koolstofvezelbatterijen die zijn geïntegreerd in een autodak, wat hun potentiële toepassingen aantoont.