HuisNieuwsChips voor veiliger, slimmere auto's

Chips voor veiliger, slimmere auto's

De LIDAR-, klok- en radarchips helpen auto's veiliger en automatischer te maken door het verbeteren van de detectie, timing en verwerking voor helpsystemen voor bestuurder.



Texas Instruments hebben een nieuwe portfolio geïntroduceerd van Automotive Lidar-, Clock- en Radar -oplossingen die zijn ontworpen om automakers te helpen bij het verbeteren van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) en autonome mogelijkheden uit te breiden in een breder scala aan voertuigen.

Op de voorgrond staat de LMH13000, de eerste geïntegreerde high-speed Lidar Laser Driver in de industrie.Met een ultrasnelle 800ps stijgingstijd maakt de LMH13000 tot 30% langere afstandsmetingen mogelijk in vergelijking met afzonderlijke oplossingen-cruciaal voor realtime objectdetectie en reactie in autonome systemen.De geïntegreerde ondersteuning voor LVD's, CMO's en TTL -signalen elimineert de behoefte aan omvangrijke condensatoren en extra circuits, waardoor de systeemkosten tot 30% en de grootte van de krimpende oplossingen met een factor vier worden verlaagd.

Met uitgangsstromen tot 5a en slechts 2% variatie over extreme temperaturen (-40 ° C tot 125 ° C), ondersteunt de LMH13000 ook Klasse 1 oogveiligheidsnormen-in tegenstelling tot traditionele oplossingen die variëren tot 30%.

Ti lanceerde ook de CDC6C-Q1-oscillator, samen met de LMK3H0102-Q1 en LMK3C0105-Q1 klokgeneratoren-de eerste automotive-grade klokoplossingen op basis van bulk akoestische golf (BAW) -technologie.Deze apparaten bieden 100x grotere betrouwbaarheid dan quartz-gebaseerde alternatieven, met een faal-in-time (FIT) -percentage slechts 0,3.Hun veerkracht tegen temperatuurverschuivingen, trillingen en elektromagnetische interferentie maakt ze ideaal voor missiekritieke ADA's en infotainmenttoepassingen.

Ti breidde zijn radarportfolio uit en introduceerde de AWR2944P MMWave Radar -sensor, een krachtige upgrade naar het populaire AWR2944 -platform.Deze sensor verbetert de voor- en hoekradarmogelijkheden door een verbeterde signaal-ruisverhouding, groter rekenvermogen, uitgebreid geheugen en een ingebouwde hardware-versneller die machine learning aan de rand mogelijk maakt-bij het ondersteunen van langdurige reeks detectie, verbeterde angstnauwkeurigheid en meer geavanceerde verwerking om te voldoen aan de eisen van de volgende gingeneratie-aDAS-aDAS-aDAS-aDAS-aDAS-aDAS-ades.

"Onze nieuwste analoge en ingebedde verwerkingsproducten van de automotive helpen autofabrikanten te helpen, beide voldoen aan de huidige veiligheidsnormen en versnellen naar een botsingsvrije toekomst," zei Andreas Schaefer, algemeen directeur, ADAS en Infotainment."Semiconductor -innovatie levert de betrouwbaarheid, precisie, integratie en betaalbaarheid die automakers nodig hebben om de autonomie van de voertuig in hun hele vloot te vergroten."